Günümüzde şirketler, hangi sektörde faaliyet gösteriyor olursa olsunlar sundukları ürün ya da hizmeti kullanan müşterileri ile uzun vadede sürdürülebilir bir ilişki kurmak isterler.
Özellikle içinde bulunduğumuz rekabet döneminde müşteri yönetimini etkili yapan şirketlerden hizmet ya da ürün alan müşteriler yaşadıkları olumlu deneyim ile bağlı ve fanatik müşterilere dönüşüyor ve şirketlerin gerçek karlılığını oluşturuyor.
Ancak yaşadıkları olumsuz deneyimler sonucunda alış veriş yaptıkları yerleri çok hızlı bir şekilde terk edebiliyorlar.
Müşteriler için vazgezilmez olmak şirketlerin müşteri deneyiminde önceliklendirmeleri gereken konuların başında geliyor. Yaratılan değer ve önemin yanında kişiselleştirilmiş hizmet, “sizin için buradayız.” mesajı, otonom sistemler müşteri yönetiminin önemli yapı taşları haline gelirken, çalışanlar tarafından bu yaklaşımların benimsenmesinin ve uygulanmasının, başarının kilidini açan anahtar olduğu unutulmamalıdır.
Çalışan yaklaşımları müşteri yönetimi ve bağlılığı üzerinde doğrudan etkilidir. Amerka’lı yazar Adem Fawer’ın dediği gibi “İnsanlar söylediklerinizi ya da yaptıklarınızı unutur; ama onlara neler hissettirdiğinizi asla unutmaz.” Deneyim kavramı tam da burada ortaya çıkıyor. Müşteriler yapılan ya da söylenen sözleri bir süre sonra unutsalarda, bu davranışların sonucunda yaşadıkları hisleri, duyguları asla unutmayacaklardır.
Çalışanların müşteriler üzerinde bıraktıkları muhtemel etkinin farkında olmaları ve davranışlarını bunu bilerek şekillendirmeleri hem şirket hem de müşteriler için oldukça büyük fark yaratacaktır.
Ohbe Danışmanlık olarak müşteri yönetimi ve deneyimi yaklaşımlarımızda müşterilerinizde bırakmak istediğiniz duyguları merkeze alıyoruz. Dönüşüm yolculuğunuzda tüm tasarımlarımızı sizi anlayarak, size özel çözümlerle hazırlıyoruz.
Ohbe Dedirten Müşteri Deneyimi
Müşteride olumlu izler bırakan ve yeniden bizden hizmet ya da ürün almasını sağlayan bir süreç tasarlamak bugün bir çoğumuzun sürdürülebilir marka yönetimi için, ana hedeflerimizden bir tanesi…Bazen de müşterimizin ya da potansiyel müşterimizin bizi başkalarına önermesini sağlayan bir Müşteri Deneyimi yaşatmayı önemsiyoruz. Bunun için müşteri ile temas ettiğimiz tüm deneyim noktalarını (touch point) tek tek ele alıyor, vay be dedirtecek bir müşteri deneyimi için size oh be dedirten çözümler sunuyoruz.
Bu Eğitimle İlgili Hemen Bilgi Al