Satışta Zihinsel Fiziksel Psikolojik Performans Artışı-2. Bölüm: Performans ve Gelişim İçin 3 Soru

Satışta Zihinsel Fiziksel Psikolojik Performans Artışı-2. Bölüm: Performans ve Gelişim İçin 3 Soru

Performans ve Gelişim için 3 Soru

Bu eğitim üzerine araştırmalarım 2009 yılında başladı diyebilirim. O günden beri birazdan duyduğunuzda hepinize tanıdık gelecek 3 sorunun peşine düştüm ve ortaya bugün sizlere sunmak için bir araya getirdiğim bilgiler ve deneyimler çıktı.

Performans artışının ve gelişim yolculuğunun ilk ve en önemli adımı doğru soruları sormak ve bu sorulara cevaplar aramak belki de.. Hatta bazen sorulan soruları kendimize tekrar tekrar sormak ve yeni cevaplar aramak da rekabete ayak uydurmak için gerekiyor.

Bir gün Einstein, yüksek lisans öğrencilerinin sınavını yönetirken, asistanı telaşla yanına yaklaşmış ve “Sayın profesör” demiş, “Bir sorunumuz var.” Einstein, “Nedir?” diye sormuş. Asistan, sesini alçaltıp fısıldamış, “Sorularımız geçen yılın aynısı...”

“Hayır” demiş ünlü bilim adamı, “Sorular aynı ama doğru cevaplar değişti.”

Her şeyin hızla değiştiği bir dünya düzeni içinde yaşıyoruz. Değişime ayak uydurmak bize yetmemeye başladı, değişimin öncüsü ve hatta lideri olmak gerekiyor bazen hedeflerimize ulaşabilmek ve rakiplerimizden sıyrılabilmek için…  

Socrates’e göre soru sormak yol açmaktır. O zaman doğru soruları sormak da bizi yeni ve doğru yollara yönlendirecek önemli araçlardır diyebiliriz öyle değil mi?

Ben sizlerle hiç de yeni olmayan ancak cevapları değişen 3 soru paylaşmak istiyorum…

1.     Satış performansını gelirimi nasıl artırabilirim

2.     Satış ekibinin sürdürülebilir olarak büyümesini gelişmesini nasılsa alırım

3.     Nasıl yeni müşteri adaylarına ulaşır ve onları sadık, kârlı, memnun müşteriler haline getirebilirim

Burada birinci soru aslında satış profesyonelinin sürekli olarak kendisine  sorması gereken bir soru. İkinci soru satış ekibi yöneticisinin satış performansının başındaki kişinin satış müdürünün sürekli olarak  kendisine sormuş olduğu bir soru.

Üçüncü soru ise birazcık daha ekosistemi kapsayan bir soru hem müşteri açısından hem şirket kurumu açısından hem şirketin kurumun hissedarları ya da patron açısından bakılabilir…

En uzun yolculuk bile küçük ve basit bir adımla başlıyor. Bugün sizlerin de benimle birlikte bu adımı atma cesareti gösterdiğiniz, kendiniz geliştirmeye zaman ve kaynak ayırdığınız için çok teşekkür ederim… İş te başlıyoruz…